Fisioteràpia Terrassa


10/10/12

Com asseure's correctament/¿Nos sentamos bien?

Com asseure's correctament


A quina distància hem de situar el monitor de l'ordinador perquè els nostres ulls no sofreixin?, Com ha de ser la cadira en la qual passem tantes hores asseguts? Aquestes preguntes haurien de ser les primeres que hauríem de formular-nos. Per solucionar els problemes generats pel mal ús de les nostres eines de treball sorgeix l'ergonomia, capaç de respondre i fins i tot anticipar-se a aquest tipus de qüestions.

Per què hem de tenir cultura ergonòmica des del punt de vista informàtic?
Sabia vostè que s'estima que alguns usuaris executen diàriament enfront de l'ordinador entre 12.000 i 33.000 moviments de cap i ulls, de 4.000 a 17.000 reaccions de les pupil·les i unes 30.000 pulsacions del teclat?

Llegint això no és d'estranyar que els qui treballin amb computadores es queixin d'una infinitat de molèsties relacionades amb la vista, cervicals, nines o, fins i tot, estrès o irritabilitat. Aquests problemes no són considerats una malaltia professional. I, normalment, són només transitoris, són trastorns derivats de treballar amb l'ordinador, però no motivats per ell, és a dir, l'ordinador no sol causar aquests problemes; l'origen dels mateixos es troba en un abús o un mal ús de l'aparell.




Però a llarg termini, i especialment en gent jove, poden produir una alteració postural en l'esquena que pot donar lloc a escoliosi, cifosis augmentades, anteriorización del cap, hiperlordosis i moltes altres patologies.

Per tot això, és molt recomanable conèixer unes pautes d'higiene postural.


Quins factors influeixen en aquests mals hàbits?
  • Disseny inadequat del mobiliari de l'ordinador.
  • Postures inadequades enfront de l'ordinador.
  • Mala distribució de la il·luminació.
  • Distribució inadequada de l'equipament en el laboratori docent.
  • Desconeixement per part dels usuaris dels elements bàsics d'Ergonomia de l'Ordinador.


Entre les mesures més comunes per evitar molèsties figuren la ubicació de la pantalla de l'ordinador, la qual necessita estar just enfront dels nostres ulls perquè no hàgim de girar el coll, i l'angle de gir sigui sempre inferior a 35º.

A més, els braços han de formar un angle recte de 90º, de manera que l'avantbraç i la mà sempre estiguin en forma recta. L'esquena ha d'estar recolzada en el respatller, en posició alçada i amb les espatlles relaxades.

Els peus convé tenir-los recolzats totalment en el sòl o sobre un reposapies. La vista necessita descans, per la qual cosa cada hora pots mirar un horitzó més ampli i en tant que sigui possible amb llum natural. Així mateix, l'ideal és il·luminar l'espai de l'ordinador correctament i aprofitar la llum solar, col·locant al mateix de costat perquè els rajos del sol incideixin en la part posterior sense produir ombra sobre el teclat. D'aquesta forma reduirem la fatiga ocular.

Un altre punt a tenir en compte per cuidar la vista és que la pantalla ha d'estar a una distància de 55 cm o més respecte a la nostra cara i mai la vora superior de la mateixa ha d'estar per sobre dels nostres ulls. D'altra banda, evita que una llum incideixi directament sobre la pantalla per prevenir danys a causa del reflex que es genera.Si ets esquerrà, canvia de lloc el ratolí i la seva configuració per evitar malestars en l'esquena a causa de la mobilització constant. A més deixa entre el teclat i la vora de la taula un espai mínim de 10 cm perquè puguis recolzar les teves nines.



Si necesitas la ayuda de un fisioterapeuta, puedes contactarme vía e-mail: acusalutftn@gmail.com, telf.: 665837340 o C/ de la Mina, 54 baixos - Terrassa (AcuSalut).

Cap comentari:

Publica un comentari