Fisioteràpia Terrassa


15/4/14

Dolor de cervicals/ Dolor de cuello (Part II)

Què fem amb la cervicàlgia?



web clinicadelbenesseredentale.it

Cervicalgia és un terme que es refereix al dolor de coll, no a la causa concreta que produeix el dolor. Normalment, la majoria de les cervicalgias són d'origen mecànic (excés de moviment o contraccions sostingudes en el temps, mirar a una pantalla d'ordinador).  La patologia mecànica pot ser deguda a problemes tensionales, espondiloartrosis, radiculopatías, síndrome del congost toràcic…Altres lesions importants a tenir en compte són: lesions per fuetada cervical, esportives amb impacte, posturals (per exemple els músics o oficinistes), per hiperextensión (persones majors), per estrès…


Els símptomes més freqüents de cervicalgia són:
  • Dolor. És el símptoma més freqüent.
  • Parestèsies (formiguejos).
  • Feblesa.
  • Pèrdua de mobilitat.
  • Mal de cap.
  • Marejos.
  • Alteracions de l'equilibri.
  • Disfagia (dificultat per empassar).
  • Tortícoli. Dolor agut per espasmo muscular.



Podem fer alguna cosa?

Per descomptat que sí! A més de les sessions de fisioteràpia és necessari atendre a les següents recomanacions:

web plooma.com.br
  • Pari esment a elements fonamentals per a la recuperació com són el matalàs, el coixí. Cal mantenir el coll en el mateix eix de l'esquena. Per aquesta raó el coixí ha de ser fina per no causar una excessiva flexió del coll cap amunt. No utilitzar coixí provoca que estigui en hiperextensión el que també és nociu per a les vèrtebres cervicals.
    Evitar dormir de cap per avall : Aquesta postura provoca que es modifiqui la curvatura normal de la columna i exigeix tenir el coll girat per poder respirar.
    Canviar cada tant de posició. És l'ideal però no pot controlar-se en dormir , però sí cal ocupar-se d'utilitzar un matalàs ferm i recte però suficientment esponjoso com per adaptar-se a les corbes naturals de la columna quan varia de posicions.

  • Una bona posició davant de l'ordinador, l'ergonomia és important per disminuir els dolors associats a quan estem llargues hores asseguts.
 Assegurar-se d'adoptar una bona postura , especialment en asseure's enfront d'un escriptori la major part del dia, mantenint un recolzament en l'esquena. El monitor de la computadora ha d'ajustar-se al nivell dels ulls, amb el que s'evita haver de mirar contínuament cap amunt o cap avall.
  • Si la persona treballa amb un ordinador , ha d'estirar el coll cada hora més o menys.
  • Per parlar per telèfon: No sostingui el telèfon entre una espatlla aixecada i el cap inclinat cap a aquest costat: produeix contractures i dolor. Sostingui únicament el telèfon amb la mà o bé usi un joc d'audiòfons quan s'està al telèfon , especialment si el fet de respondre o usar aquest aparell és part principal del treball.
  • Utilitzar tècniques de relaxació i exercici regular per prevenir estrès i tensió indesitjables en els músculs del coll.
  • Aprendre els exercicis d'estirament per al coll i la part superior del cos. L'estirament es recomana tots els dies , especialment abans i després de l'exercici. Un fisioterapeuta pot ser de molta ajuda en aquest aspecte.
  • En llegir o escriure documents en l'escriptori, es recomana col·locar-los en un sostenidor de documents aixecat , de tal forma que quedin a nivell de l'ull.
  • Avaluar les condicions de somni . Assegurar-se que el coixí estigui brindant el suport apropiat i còmode per al coll i el cap, i és probable que es requereixi un coixí especial. Així mateix , s'aconsella verificar que el matalàs sigui prou ferm.






Si necesitas la ayuda de un fisioterapeuta, puedes contactarme vía e-mail: acusalutftn@gmail.com, telf.: 665837340 o C/ de la Mina, 54 baixos - Terrassa (AcuSalut).

Cap comentari:

Publica un comentari